Ja, ik versta dat allemaal wel best, maar de basics kennen betekent niet dat je goed overweg kunt met hash tables zelf.
Bijvoorbeeld: het is niet omdat je de command /hadd, $hget, /hsave, etc. kent, dat je daarom ook goed overweg kunt met hash tables.
Een van de belangrijkste dingen om iets te leren zijn praktische voorbeelden.
Je kunt niet zomaar een programma ontwerpen als je de bouwstenen kent, maar zonder te weten hoe de bouwstenen in elkaar passen.
Om het met een voorbeeldje te geven: Je kunt geen huis bouwen, zelfs al heb je al het nodige materiaal. Je moet ook goed weten hoe een huis gesconstrueerd moet worden, alvorens het materiaal te gebruiken om tot je doel te komen. Snap je de analogie met je eigen script?
Kijk het is niet dat ik je niet wil helpen, dat zie je ook, maar ik heb ook eerst moeten experimenteren met vanallles. Ik ben nu bvb. begonnen met C++ te leren, een moeilijke programmeertaal. Ik ga nu ook nie direct proberen een programma als mIRC na te bouwen of zo, simpelweg omdat ik er nog de ervaring niet voor heb, zelfs al weet ik al een beetje hoe het zou moeten.
En dan nog het laatste belangrijke is: iets dat ik al vermeld had, is dat je heel uitvoerig moet uitleggen hoe je script in elkaar zit, wat je precies wil, en illustreren met voorbeelden. Bvb. het is pas nu dat je me zegt dat je 2 hash tables gebruikt, terwijl het script die ik je heb gegeven in die andere thread maar 1 gebruikt. Vind je dat geen belangrijke informatie die je me eerst zou moeten hebben gegeven? Dat moeten mensen toch weten, hoe kunnen ze je anders op de beste manier helpen?
Maar goed, dit is allemaal mijn mening, en dat hoeft niet noodzakelijk jouw mening te zijn natuurlijk. Maar je merkt toch zelf dat je nog niet goed genoeg bent om zoiets te maken? Ik bedoel maar, bvb om die range van levels te maken. Dat is bvb. iets heel simpels, maar als je dat nog niet weet is dat toch een teken? En while loops zijn bijna onmisbaar, die moet je zeker eerst leren vooraleer je iets deftig kunt maken. Je ziet dat ik while ook vaak gebruik hé, en nog vele andere commands.
'k Wil je wel een paar tips geven: wat ik heel veel heb gedaan (en trouwens nog altijd) is altijd de
Search functie gebruiken, om te lezen over zaken die ik nog niet goed snap.
Ook ga ik vaak google gebruiken daarvoor, en bvb ook de Tutorials sectie van de website mircscripts.org.
Nog even terzijde: als je vindt dat je al genoeg van hash tables kent, dan moet je dat es testen. Maak bijvoorbeeld eens een klein acronym scriptje, of een "welcome back" scriptje enzo. Ik durf wedden dat je nog niet hebt gewerkt met /hsave -i, en dat je nog niet weet welke bij-effecten daar aan hangen, die kunnen leiden tot verkeerde resultaten.
Nou, als je wilt zoek ik je wel ff een paar goeie tutorials (als die al bestaan, hehe

).
Groetjes!