Originally Posted by Khaled
I have made changes in the latest beta that affect how the about dialog handles a number of events after the continue button is pressed.

This has the potential to either 1) resolve your issue, or 2) make the issue worse for everyone else :-]

Tested here under Windows 10 and XP and am unable to reproduce any issues with either the beta or previous versions.

Please let me know how it works out for you.

Sadly, it still crashes:
Code
Nom du journal :Application
Source :       Application Error
Date :         12/07/2019 20:20:42
ID de l’événement :1000
Catégorie de la tâche :(100)
Niveau :       Erreur
Mots clés :    Classique
Utilisateur :  N/A
Ordinateur :   AlienwareM17xR4
Description :
Nom de l’application défaillante mirc.exe, version : 7.56.71.0, horodatage : 0x5d2855a0
Nom du module défaillant : d3d10warp.dll, version : 10.0.18362.1, horodatage : 0xa01dbf92
Code d’exception : 0xc0000005
Décalage d’erreur : 0x002870c3
ID du processus défaillant : 0x34a8
Heure de début de l’application défaillante : 0x01d538de757d9ae7
Chemin d’accès de l’application défaillante : D:\downloads\mircb75671\mirc.exe
Chemin d’accès du module défaillant: C:\WINDOWS\SYSTEM32\d3d10warp.dll
ID de rapport : e368a062-73f7-4fe7-a5b2-c696d18d46ea
Nom complet du package défaillant : 
ID de l’application relative au package défaillant : 
XML de l’événement :
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-07-12T18:20:42.680878200Z" />
    <EventRecordID>12404</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>AlienwareM17xR4</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>mirc.exe</Data>
    <Data>7.56.71.0</Data>
    <Data>5d2855a0</Data>
    <Data>d3d10warp.dll</Data>
    <Data>10.0.18362.1</Data>
    <Data>a01dbf92</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>002870c3</Data>
    <Data>34a8</Data>
    <Data>01d538de757d9ae7</Data>
    <Data>D:\downloads\mircb75671\mirc.exe</Data>
    <Data>C:\WINDOWS\SYSTEM32\d3d10warp.dll</Data>
    <Data>e368a062-73f7-4fe7-a5b2-c696d18d46ea</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>

Code
Nom du journal :Application
Source :       Windows Error Reporting
Date :         12/07/2019 20:20:56
ID de l’événement :1001
Catégorie de la tâche :Aucun
Niveau :       Information
Mots clés :    Classique
Utilisateur :  N/A
Ordinateur :   AlienwareM17xR4
Description :
Détecteur d'erreurs 2004728798278720012, type 1
Nom d’événement : APPCRASH
Réponse : Non disponible
ID de CAB : 0

Signature du problème : 
P1 : mirc.exe
P2 : 7.56.71.0
P3 : 5d2855a0
P4 : d3d10warp.dll
P5 : 10.0.18362.1
P6 : a01dbf92
P7 : c0000005
P8 : 002870c3
P9 : 
P10 : 

Fichiers joints :
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER7E0C.tmp.mdmp
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER809D.tmp.WERInternalMetadata.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80BD.tmp.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80CB.tmp.csv
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80FB.tmp.txt

Ces fichiers sont peut-être disponibles ici :
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_mirc.exe_584fda8a7065edbc140f3c1285afb28523d4d2_aa062bb0_70332bf1-0b4b-4ab7-86c5-8ce35f568fcb

Symbole d’analyse : 
Nouvelle recherche de la solution : 0
ID de rapport : e368a062-73f7-4fe7-a5b2-c696d18d46ea
Statut du rapport : 268435456
Récipient avec hachage : 28c1f8d21a56bc8b7bd23a3874661a0c
GUID CAB :0
XML de l’événement :
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Windows Error Reporting" />
    <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-07-12T18:20:56.174786200Z" />
    <EventRecordID>12405</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>AlienwareM17xR4</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>2004728798278720012</Data>
    <Data>1</Data>
    <Data>APPCRASH</Data>
    <Data>Non disponible</Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>mirc.exe</Data>
    <Data>7.56.71.0</Data>
    <Data>5d2855a0</Data>
    <Data>d3d10warp.dll</Data>
    <Data>10.0.18362.1</Data>
    <Data>a01dbf92</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>002870c3</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER7E0C.tmp.mdmp
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER809D.tmp.WERInternalMetadata.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80BD.tmp.xml
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80CB.tmp.csv
\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER80FB.tmp.txt</Data>
    <Data>\\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_mirc.exe_584fda8a7065edbc140f3c1285afb28523d4d2_aa062bb0_70332bf1-0b4b-4ab7-86c5-8ce35f568fcb</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>e368a062-73f7-4fe7-a5b2-c696d18d46ea</Data>
    <Data>268435456</Data>
    <Data>28c1f8d21a56bc8b7bd23a3874661a0c</Data>
    <Data>0</Data>
  </EventData>
</Event>


Originally Posted by BhaaL
WARP usually means the thing is running the software rasterizer; either because the application is flagged to run as such (which is usually a developer-only option by running dxcpl.exe and entering it in a list) or because no display adapter is active, so the whole system is running using the Microsoft Basic Display Adapter.

Have you tried any of those to see if you can reproduce the crash?

Also @OP: are your GPU drivers up2date and working?


I use a 7-year old laptop. It has both Intel HD4000 (last updated in may) and Nvidia Geoforce GTX 675M which is sadly no longer supported and last updated last year. I tried running mIRC on both and it still crashes.