mIRC Home    About    Download    Register    News    Help

Print Thread
Kick on ctcp #96914 06/09/04 11:03 PM
Joined: Sep 2004
Posts: 85
G
Gameaddix Offline OP
Babel fish
OP Offline
Babel fish
G
Joined: Sep 2004
Posts: 85
ok, all this is for a single channel on my server
Code:
 ctcp 1:ping:/notice $nick Foolish Mortal. I Am The Alpha, And The Omega. | /k #uswest-dclone $nick No Ping For You! | /halt
ctcp 1:finger:/notice $nick Foolish Mortal. I Am The Alpha, And The Omega. | /k #uswest-dclone $nick No Finger For You! | /halt
ctcp 1:time:/notice $nick Foolish Mortal. I Am The Alpha, And The Omega. | /k #uswest-dclone $nick No Time For You! | /halt
ctcp 1:version:/notice $nick Foolish Mortal. I Am The Alpha, And The Omega. | /k #uswest-dclone $nick No Version For You! | /halt
 


what would the script be to for all the channels i'm on, on a certain server only(so it doesnt try to do it on other servers i connect to) and only if i'm opped. (if its even possible, if there is no way to make it active on a certain server, then just make it so its only if i'm oped). btw, if you need this to tie into the script, my server is irc.gameaddix.net

Re: Kick on ctcp #96915 07/09/04 12:59 AM
Joined: Mar 2004
Posts: 540
A
Armada Offline
Fjord artisan
Offline
Fjord artisan
A
Joined: Mar 2004
Posts: 540
for the certain server thats a easy if statement Id use network tho personally but
if ($server == blah.mirc.com) { do stuff }
Id use network
if ($network == mirc.com) { do stuff }
and for the all channels thing youd want to use $comchan
From help
Quote:
$comchan(nick,N)
Returns the names of channels which both you and nick are on.

Properties: op, help, voice,

$comchan(nick,0) returns the total number of common channels
$comchan(nick,1) returns the first common channel name
$comchan(nick,1).op returns $true if you're an op on the channel


Re: Kick on ctcp #96916 07/09/04 01:04 AM
Joined: Sep 2004
Posts: 85
G
Gameaddix Offline OP
Babel fish
OP Offline
Babel fish
G
Joined: Sep 2004
Posts: 85
>.< i'm to dumb to put that together in a script, lol, i kinda see where ur going with that though, if network = _____ do ____, but i cant see what part of the script says kick on all channels.

Re: Kick on ctcp #96917 07/09/04 02:30 AM
Joined: Mar 2004
Posts: 540
A
Armada Offline
Fjord artisan
Offline
Fjord artisan
A
Joined: Mar 2004
Posts: 540
Code:
 
on *:ctcp:ping: {
  if ($network == [color:blue]ChangeThis[/color]) {
    .notice $nick Foolish Mortal. I Am The Alpha, And The Omega.
    var %x = 1
    var %y = $comchan($nick,0)
    while (%x &lt;= %y) {
      k $comchan($nick,%x) $nick No Ping For you
      inc %x
    }
    halt
  }
}
 

ChangeThis
To find that in mirc do //echo $network

Last edited by Armada; 07/09/04 02:31 AM.
Re: Kick on ctcp #96918 07/09/04 02:32 AM
Joined: Sep 2004
Posts: 85
G
Gameaddix Offline OP
Babel fish
OP Offline
Babel fish
G
Joined: Sep 2004
Posts: 85
thx alot dude, man people on here are so nice

Re: Kick on ctcp #96919 07/09/04 02:32 AM
Joined: Mar 2004
Posts: 540
A
Armada Offline
Fjord artisan
Offline
Fjord artisan
A
Joined: Mar 2004
Posts: 540
think you can figure out how to change it?

Re: Kick on ctcp #96920 07/09/04 02:35 AM
Joined: Sep 2004
Posts: 85
G
Gameaddix Offline OP
Babel fish
OP Offline
Babel fish
G
Joined: Sep 2004
Posts: 85
hmmmm, nvm didnt work, the network btw is Gameaddix

Last edited by Gameaddix; 07/09/04 02:40 AM.
Re: Kick on ctcp #96921 07/09/04 10:20 AM
Joined: Aug 2004
Posts: 101
D
dr_Eamer Offline
Vogon poet
Offline
Vogon poet
D
Joined: Aug 2004
Posts: 101
Didn't work because the remote definition is wrong.

It sais:
on *:ctcp:ping:{ ... }

Should be:
ctcp *:PING:*:{ ... }


Maybe I wake up one day to notice that all my life was just a dream!
Re: Kick on ctcp #96922 07/09/04 09:09 PM
Joined: Sep 2004
Posts: 85
G
Gameaddix Offline OP
Babel fish
OP Offline
Babel fish
G
Joined: Sep 2004
Posts: 85
there we go, that worked, thx