|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
Hi ! I need a little help. I'm a noob in scripting, really, and don't know how made that I want. That's the script : on *:TEXT:$me prend $$1 pour cible*:#: {
var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 4) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 5) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 6) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 2) .timer 1 2 msg $chan BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur.
if (%rr == 3) .timer 1 2 msg $chan le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ... I don't know how make it work. In the future I will make a nick list's popup who write : /me prend $$1 pour cible I need your help please !
|
|
|
|
Joined: Feb 2015
Posts: 243
Fjord artisan
|
Fjord artisan
Joined: Feb 2015
Posts: 243 |
If your future pop up script will use /me the event it will trigger on others' scripts will be
On *:ACTION:MATCHTEXT:#: {
In your case use
on *:action:prend*pour cible*:#: {
;<rest of your script here>
}
Give it a try 
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
Hello, Thank you for your help. But it doesn't work  That's what it made with your modification : on *:action:prend*pour cible*:#: {
; var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 2) .timer 1 2 msg $chan BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur.
if (%rr == 3) .timer 1 2 msg $chan le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ...
if (%rr == 4) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 5) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 6) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
} I don't know why ... I try it with : "/me prend nick pour cible"
|
|
|
|
Joined: Feb 2015
Posts: 243
Fjord artisan
|
Fjord artisan
Joined: Feb 2015
Posts: 243 |
Hey! Sorry i made a mistake!
on *:action:prend*pour*cible*:#: {
var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 2) .timer 1 2 msg $chan BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur.
if (%rr == 3) .timer 1 2 msg $chan le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ...
if (%rr == 4) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 5) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 6) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
}
Also this: ; is used as commenting in mIRC so the script ignores the line. Use it only if you want to tell mIRC to ignore the line.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
It doesn't work either 
|
|
|
|
Joined: Feb 2015
Posts: 243
Fjord artisan
|
Fjord artisan
Joined: Feb 2015
Posts: 243 |
on *:action:*:#: {
if (*prend*pour*cible* iswm $1-) {
var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 2) .timer 1 2 msg $chan BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur.
if (%rr == 3) .timer 1 2 msg $chan le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ...
if (%rr == 4) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 5) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
if (%rr == 6) .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois.
}
}
Lol sorry.. try this.. it will work :P
Last edited by OrFeAsGr; 25/10/15 09:35 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
Thank you, some news : - the two describes are write on "statuts" channel, and not in the chan where we write.
- the script don't work with me, only with other peoples oO So I can't use it, that's useless for me :x
- the script don't reconize commands.
That's what I have on statuts channel : [22:39:43] -> *mets* 1 balle dans le barillet puis le fait tourner - [22:39:43] -> *vise* prend et tire ! - [22:39:43] 1 Unknown command - [22:39:43] 1 Unknown command - [22:39:43] mets No such nick - [22:39:43] vise No such nick - Edit : Ok, some news again. I add $chan after the 2 describe, and it write it on the chan now. It made this : [22:51:18] * @testeur prend Ceidus pour cible [22:51:18] * @Ceidus mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner [22:51:18] * @Ceidus vise prend et tire ! [22:51:18] <@Ceidus> CLICK! prend est chanceux, et survis pour cette fois. It make like if "prend" is the nick, but it's not that (prend (french) = take (english)) And it doesn't work again with me, only with another people (testeur).
Last edited by Ceidus; 25/10/15 09:54 PM.
|
|
|
|
Joined: Jan 2004
Posts: 1,361
Hoopy frood
|
Hoopy frood
Joined: Jan 2004
Posts: 1,361 |
You can't trigger your own text events, you'd need an input event for that.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
Again a new, with $$2 it work with the right nick :° But how can I made it work with me ? Like a slap, but in better  It's useless if I can't use it ...
Last edited by Ceidus; 25/10/15 09:59 PM.
|
|
|
|
Joined: Feb 2015
Posts: 243
Fjord artisan
|
Fjord artisan
Joined: Feb 2015
Posts: 243 |
uuhmmm.. Firstly.. i haven't noticed that you didn't use { Also describe needs the $chan as parameter
on *:action:*:#: {
if (*prend*pour*cible* iswm $1-) {
var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe $chan mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe $chan vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) { .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 2) { .timer 1 2 msg $chan BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur. }
if (%rr == 3) { .timer 1 2 msg $chan le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ... }
if (%rr == 4) { .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 5) { .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 6) { .timer 1 2 msg $chan CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
}
}
Secondly.. yes indeed. on action triggers when others do ACTION .
alias ceslap {
var %rr = $rand(1,6)
.timer 1 2 describe $active mets 1 balle dans le barillet puis le fait tourner
.timer 1 2 describe $active vise $$1 et tire !
if (%rr == 1) { .timer 1 2 msg $active CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 2) { .timer 1 2 msg $active BANG! $me regarde le cerveau de $2 éclabousser le mur. }
if (%rr == 3) { .timer 1 2 msg $active le pistolet s'est enrayée, $2 a de la chance pour cette fois ... }
if (%rr == 4) { .timer 1 2 msg $active CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 5) { .timer 1 2 msg $active CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
if (%rr == 6) { .timer 1 2 msg $active CLICK! $$1 est chanceux, et survis pour cette fois. }
}
You can use this on any channel you want: type /ceslap <nick> Replace <nick> with the nick you want. 
Last edited by OrFeAsGr; 25/10/15 10:05 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 8
Nutrimatic drinks dispenser
|
OP
Nutrimatic drinks dispenser
Joined: Oct 2015
Posts: 8 |
Yes it's perfect now ! Thank you very much ! 
|
|
|
|
Joined: Feb 2015
Posts: 243
Fjord artisan
|
Fjord artisan
Joined: Feb 2015
Posts: 243 |
No problem  Glad i helped!!!
|
|
|
|
|